
Я – дитина, я громадянин
Мета: допомогти дітям познайомитися з правами людини і побачити їх зв'язок з повсякденним життям, допомогти розібратися, як і де можуть бути реалізовані права дитини в суспільстві
Обладнання: Конвенція про права дитини; маркери, фломастери для кожної групи; плакати « Я згоден», «Я не згоден», «Важко відповісти»; бум ага; столи, стільці для роботи груп; сигнальні картки; зірочки червоного, синього, зеленого,жовтого кольорів, клей картки
Перебіг заходу
І. Організаційний момент
ІІ. Основна частина
Вчитель. Сьогодні наше з вами завдання – пригадати основні права дітей, записані в різних правових документах, виявити їх зв'язок із повсякденним життям, розібратися, як і де можуть бути реалізовані права дитини в суспільстві.
І . Кожній групі дається Конвенція про права дитини і пропонується виконати завдання:
- Намалювати план уявної місцевості ( місто, село т. д. )
- Відмітити громадські будівлі ( школи, лікарні, пошта і т.д. )
( 10 хв. )
- Пояснення учнівських позицій.
Вчитель. Отже…це реалізація Ваших прав як дитини і громадянина.
ІІ. Робота з картками. В них резюмуються різні нормативні записи, що входять до Конвенції про права дитини.
Запитання вчителя.
- Де, в яких документах записані основні права дітей?
- Як іде можуть бути реалізовані права дитини в суспільстві?
- Що вам необхідно, щоб вижити?
- Що вам необхідно, щоб рости і розвиватися?
- Для чого нам потрібний захист?
- Що нам необхідно для участі в житті суспільства?
ІІІ. Підсумок заходу
Вчитель. Коли народжується людина, то на небі запалюється зірка. Якщо зірки запалюються, то це кому-небудь потрібно. Запалимо і ми свої зірки. Виходячи з класу, відобразіть свій настрій у вигляді зірок:
Червона – Мені сподобалось, я багато що для себе взяв;
Синя – Я не зрозумів, але я задоволений
Зелена – Багато що мені не вдалося, але я дещо для себе взяв;
Жовта - Мені було не цікаво, я для себе нічого не взяв
Картка 1.
Право на виживання передбачає право дитини на життя і реалізацію основних потреб, що забезпечують її існування. До них відносяться належний рівень житла, харчування та доступ до медичного обслуговування.
Картка 2.
Право на участь приділяє особливу увагу тій ролі, яку можуть і повинні відігравати діти в житті їх співтовариств і народів. Вони складаються зі свободи висловлювати свою думку, мати право голосу в питаннях, що стосуються їх життя, вступати в асоціації і проводити мирні збори.
Картка 3.
Право на захист стосується шкідливих чинників, від яких мають бути захищені діти, - це форми поганого поводження, зневага, спричинення мук тощо. Ці права охоплюють такі питання, як особлива турбота про дітей – біженців, дитяча праця і захист від будь-яких форм експлуатації.
Картка 4 .
Право на розвиток – це ті права, які потрібні дітям для повноцінного зростання і розвитку як людських істот. Приклади: право на освіту, розваги, і дозвілля, культурні заходи, доступ до інформації і свобода думки, совісті і релігії.
(Право на виживання)
(Право на розвиток)
(Право на захист)
(Право на участь)
« Я згоден»
«Я не згоден»
«Важко відповісти»
|